دو عامل مهم در موفقیت آزمون لیسانس به پزشکی

بر کسی پوشیده نیست که گام برداشتن در جهت کنکور در وهله اول نیازمند هدف و انگیزه، اراده و پشتکار، استمرار داشتن در طول مسیر و آگاهی و آمادگی لازم برای مواجه شدن با چالش های آن می باشد. اما باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشید که، مسیر کنکور یک مسیر پر پیچ و خم بوده که با قرار گرفتن در این مسیر قرار است مسائل و مباحث علمی زیادی را یاد بگیرید و توانایی ارائه این مباحث علمی را، با بهترین کیفیت در جلسه کنکور پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم دو عامل مهم در موفقیت آزمون لیسانس به پزشکی را مورد بررسی قرار دهیم.

آزمون لیسانس به پزشکی، به دو مرحله کتبی و مصاحبه، تقسیم می‌شود. افرادی که در مرحله اول موفق باشند، به مرحله مصاحبه دعوت می‌شوند. این آزمون دارای ۱۵۰ سوال از 13 درس بوده که هیچ کدام از دورس دارای ضریب نیستند.برای آشنایی بیشتر با آزمون لیسانس به پزشکی و دروس آن به این مقاله مراجعه نمایید.

حال سوال مهم این است که:

نحوه مطالعه هر درس برای افزایش راندمان به چه شیوه ای می باشد؟

هماهنگی لازم برای مطالعه این همه درس باید به چه نحوی باشد؟

کدوم یک از این درسها از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است؟

آیا امکان این وجود دارد که سوالات درسی را پاسخ نداد؟

و هزاران سوال دیگر که اگر داوطلب نسبت به آنها آگاهی کافی نداشته باشد، چه بسا ممکن است برخلاف تلاش فراوان، در نهایت نتیجه مناسبی را کسب ننماید. اینجاست که حضور یک بلد راه یا همان فردی که مسیر آزمون لیسانس به پزشکی را طی کرده است، بسیار کارساز خواهد بود. این فرد می تواند در مواردی از جمله: ارائه یک برنامه ریزی درسی شخصی سازی شده، کمک به افزایش کیفیت و بازدهی مطالعه، آشنایی با نحوه مطالعه دروس و اولویت ­‌بندی آنها و... به داوطلب کمک کند.

علاوه بر موارد درسی مشاور فردی متخصص است که در ترسیم نقشه راه کنکور، افزایش انگیزه و کاهش استرس و اضطراب داوطلب کمک می­‌کند و او را برای رسیدن به هدف اصلی، یعنی موفقیت و کسب رتبه عالی در کنکور آماده می‌نماید. اما سوال مهم دیگری نیز پیش می آید، ابزار سنجش یک مشاور از روند مطالعه دانشجوی خود چیست؟ آیا صرفا افزایش ساعت مطالعه کافی است؟ قطعا که خیر.

حال قصد داریم شما را با دومین عامل موفقیت یعنی آزمون های آزمایشی لیسانس به پزشکی که همان ابزار سنجش و یا چراغ قوه یک مشاور است، آشنا کنیم. برای آشنایی با آزمون های آزمایشی موسسه آناهید گستر خلیلی(AGK) به صفحه مربوله مراجعه نمایید.

یکی از عوامل عدم موفقیت در کنکور ندانستن نقاط ضعف مان است، یعنی نمی‌دانیم ضعف مان کجاست تا به دنبال راه حلی  برای بهبود آن باشیم. عموما داوطلبان کنکور در برخی دروس قوی‌ و در برخی از دروس ضعیف‌تر هستند و به طور ناخوآگاه به دروسی که در آن‌ها قوت دارند، علاقه بیشتری داشته و از مطالعه آنها لذت می برند. اما لازم و واجب است که در کنار نقاط قوت درسی خود، از دروسی که در آنها ضعیف بوده آگاه و در پی برطرف کردن آنها باشد. بهترین و مناسب ترین راه حل برای این موضوع، شرکت در آزمون آزمایشی می باشد. یکی دیگر از مهمترین مواردی که اهمیت آزمون آزمایشی را برجسته و پررنگ می‌سازد کسب تجربه برای کنکور است. یعنی آموختن نحوه مدیریت زمان و مهارت های تست زنی که بسیار در کنار علم آموزی در نتیجه نهایی کنکور تاثیر دارد.

بنابراین، مشاور باتجربه نقشه راه را به تو نشان خواهد داد و در این مسیر کنارت بوده و با ابزار آزمون آزمایشی نقاط قوت شما را قوی تر و نقاط ضعف شما را کشف و تبدیل به فرصت خواهد نمود.